Vliegtuig Homepage

Home           Nieuwsfoto's    

 

Ilyushin Il-96 - vervolg

Ilyushin Il-96 Rossia

Uit de Il-96-300 ontwikkelde Ilyushin enkele verlengde uitvoeringen, de Il-96M en de Il-96T. De M-versie is een passagiersvliegtuig, de T is een raamloze vrachtuitvoering. De testtoestellen waren voorzien van westerse Pratt & Whitney PW2337 motoren en westerse avionica. De eerste vluchten van deze versies vonden respectievelijk plaats in 1992 en 1997. Afleveringen hebben niet plaatsgevonden en in 2001 werd het programma beëindigd.

Het Il-96M prototype is later voorzien van Russische Aviadvigatel PS-90A motoren en draagt sindsdien de aanduiding Il-96-400. De passagiersversie vervoert maximaal 436 passagiers. Van alle versies van de Il-96 bij elkaar zijn ruim dertig toestellen besteld en ruim 25 exemplaren afgeleverd. De productie draait op een zeer laag niveau.

De foto toont de Il-96 die wordt gebruikt voor het vervoer van de Russische president, tijdens een bezoek aan Schiphol in 2009.

Technische gegevens van de Ilyushin Il-96-300:

Lengte: 55,35 meter
Spanwijdte: 57,66 meter
Hoogte: 17,55 meter
Gemiddeld aantal passagiers: 235-300
Kruissnelheid: 850 - 870 km/u
Leeggewicht: 121.500 kg
Maximum startgewicht: 240.000 kg
Vliegbereik: 9.000 km
Motoren: vier Aviadvigatel PS-90A turbofans (160 kN).



* Ilyushin Il-96 * Vervolg *
* Ilyushin Il-62 * Ilyushin Il-76 * Ilyushin Il-86 * Ilyushin Il-96 *



= Home =



© Tekst en foto's © Copyright: De Vliegtuig Homepage ©
© Overname zonder toestemming verboden ©

De
Vliegtuig Homepage

Alles over moderne verkeersvliegtuigen


Nieuwsfoto's